info@cliqi.nl | 058 – 203 71 03

Instagram adverteren

Ontwikkel jouw bedrijf op het social media platform Instagram. Vergroot de naamsbekendheid,  zorg voor meer omzet en deel je verhaal met een zeer betrokken doelgroep. Bereik de mensen die voor jou het belangrijkst zijn en zorg ervoor dat je met Instagram advertenties de gewenste doelgroep bereikt. Dit kan met de unieke targeting opties van Instagram. Target je doelgroep op locatie, interesse, demografische gegevens, gedrag en aangepaste doelgroepen.

Instagram is een groeiend social media-kanaal in Nederland. Ga jij ook meegroeien met jouw bedrijf?

Vraag onze gratis QuickScan aan

Home » Instagram adverteren
adverteren op instagram

Instagram is wereldwijd een groeiend social media marketing kanaal. Gebruikers van Instagram gebruiken Instagram om zich te laten inspireren en om nieuwe dingen te ontdekken waar ze om geven. Dit omvat ook content van merken en steeds meer bedrijven in Nederland voegen Instagram toe in hun marketingmix en growth marketing om de juiste doelgroep te bereiken.

Aantal feiten van Instagram:

  • 60% van de gebruikers zegt nieuwe producten op Instagram te hebben ontdekt. Steeds meer Instagram gebruikers kopen producten direct uit een Instagram advertentie in een webshop van de Instagram beheerder.
  • Meer dan 200 miljoen Instagram gebruikers bezoeken elke dag minimaal één bedrijfsprofiel. Dit is een grote kans voor ondernemers die nog niet actief zijn op Instagram en geen advertenties laten zien in Instagram.
  • 1/3 van de meest bekeken verhalen komt van bedrijven die een verhaal publiceren over producten en/of diensten van het bedrijf
hoeveel kost adverteren op Instagram
Instagram Account van Thebagstore.nl wordt beheerd door de Instagram specialisten van social media bureau CliQi.

Hoe adverteren op Instagram?

Als bedrijf met een bedrijfsaccount kun je tussen je posts in de tijdlijn of in Instagram Stories advertenties plaatsen. Dat kunnen foto advertenties, video’s, zogenoemde carrousel advertenties of collectie advertenties zijn (komen we nog op terug). Je kunt ook je berichten promoten.


INSTAGRAM ADVERTEREN MET CLIQI

Informeer bij CliQi naar de mogelijkheden van adverteren op Instagram, met als doel:

 – Meer leads, meer naamsbekendheid, meer omzet!

In alle gevallen is het belangrijk het doel van Instagram adverteren vooraf op te schrijven. Richt je je op bepaalde locaties, mensen met bepaalde interesses, mensen die een bepaalde taal spreken of van een zekere leeftijd zijn of ga je voor een specifieke groep op basis van activiteiten. Dit alles kun je gericht toepassen als je op Instagram adverteert. Het is dus belangrijk om je doelgroep goed te kennen. Je kunt Instagram automatisch een doelgroep laten aanmaken op basis van jouw huidige volgers. Online marketing bureau CliQi kan dat ook. Dat geeft jou direct meer inzage als het om je volgers gaat, en die data kun je voor meerdere doeleinden inzetten. Bovendien kun je er ook voor kiezen om een nieuwe doelgroep aan te spreken. 

Waarom zou je adverteren op Instagram?

Van inspiratie leveren tot acties stimuleren, ga voor bedrijfsresultaten en klanten die voor jou belangrijk zijn op Instagram. De volgende redenen zijn wellicht belangrijk voor jou om Instagram in te schakelen als bedrijf zijnde:

  • Prachtige en relevante content is niet storend op Instagram. Consumenten storen zich steeds meer aan advertenties en door middel van televisiereclame, AdWords en andere advertentiemethoden groeit het aantal gebruikers van Adblocker. 
  • In de overweging fase kun je potentiële klanten meer informatie over je producten of diensten geven in Instagram berichten en stories. 
  • Vergroot de naamsbekendheid, zorg voor meer klanten en deel je verhaal met een zeer betrokken doelgroep. Kom in contact met meer dan 500 miljoen accounts die Instagram stories dagelijks gebruiken.
  • Bereik de doelgroep die voor jouw bedrijf het allerbelangrijkste is. Met de geoptimaliseerde targeting opties van Instagram kun je alle zakelijke doelstellingen bereiken.
Instagram adverteren
Het Instagram account van Thebagstore beheren we reeds twee jaar en is richting de 18.000 volgers gestegen. Elke maand stijgt Thebagstore.nl in volgers door de prachtige visuals van tassen i.c.m. de juiste targeting op de doelgroep van Thebagstore.nl.

Hoeveel kost adverteren op Instagram?

Je kunt op Instagram op twee verschillende manieren je producten of diensten onder de aandacht brengen. Via de overzichtspagina en in Instagram Stories. Je kunt als eerste je bericht promoten door een update te maken en vanuit je bedrijfsprofiel te ‘promoten’. Het is belangrijk vervolgens aan te geven wat je met je promotie wilt: meer volgers (‘je profiel’) of bezoekers doorsturen naar een zekere (landingspagina op je website (‘je website’). Vervolgens kun je kiezen voor de automatisch aangemaakte doelgroep of een eigen doelgroep kiezen (‘doelgroep maken’). Daarna kies je een budget verdeeld over een zekere looptijd. In dit geval volgt de update zowel in het overzicht als in de Stories. Eén van beide kiezen kan wel maar dan moet je Instagram advertenties bouwen vanuit de Facebook Ads Manager. Daar kun je overigens veel verschillende doelstellingen kiezen en uitgebreidere doelgroepen inzetten, door deze in ‘doelgroepen’ te bouwen of handmatig op te zetten. Vanuit Facebook Ads Manager kun je een keuze maken via welk kanaal je adverteren wilt. Je kunt dan specifiek voor Instagram kiezen. En kiezen voor ofwel Stories of de tijdlijn, of beide. 

Een ander voordeel van een advertentie bouwen vanuit Ads Manager op Facebook is dat je meer CTA-knoppen treft. De actieknoppen op Instagram zijn: meer informatie, meer bekijken, contact met ons opnemen, nu boeken, registreren of shoppen. Via de Ads Manager heb je bijvoorbeeld ook de mogelijkheid voor de knop: Nu luisteren, abonneren, aanvangstijden bekijken et cetera. 

instagram adverteren kosten

De advertentie-mogelijkheden op een rij

  • Carrousel-adverteren: twee of meer scrollbar afbeeldingen of video’s laten zien. Per afbeelding met kop, beschrijving, website URL. Video max. 15 seconden. Op Stories max. 120 seconden.
  • Foto- of video advertenties met max. 125 tekens.
  • Collectieadvertenties: met video en/of afbeeldingen, vooral geschikt voor webshop-promotie (alleen via FB Ads Manager, met als doel: conversie). Je licht producten uit of laat nieuwe klanten kennismaken met merk en product gekoppeld aan een mobiele landingspagina met call-to-action. 
Instagram zakelijk adverteren
Fotoadvertentie van een Ted Baker Clutch. Vertel je verhaal overzichtelijk, eenvoudig en prachtig met creatieve canvas.

Wat zijn de daadwerkelijke kosten van Instagram adverteren?

De kosten voor een Instagram advertentie zijn niet eenduidig. Een en ander is afhankelijk van de volgende aspecten:

  • Het doel van de Instagram campagne;
  • De looptijd van de Instagram campagne;
  • De doelgroep die je wil bereiken in de Instagram campagne.

Je kunt denken aan rond de €1,25 euro en €6,50 voor duizend weergaven. En voor een klik op een advertentie staat tussen de €0,10 eurocent en €2,00 euro. 

In principe kun je in een aantal stappen adverteren, maar soms is het belangrijk om specifieker te zijn om er meer resultaat uit te halen. Denk goed na over het doel en de doelgroep. Het vraagt om creativiteit. Vind je dat lastig of is er eigenlijk nauwelijks tijd voor? CliQi helpt je op weg, zet een social media campagne voor je uit en zorgt voor de juiste advertentie op de juiste plaats. Alle opties en keuzes namen we met je door. Bovendien is het belangrijk om ook te zien wat wel en wat niet werkt, om er een goed vervolg aan te geven.

Vergeet de hashtags niet!

Onderaan een bericht op Instagram tref je altijd de hashtag. Woorden die voorafgaan door een hashtag ofwel # zijn ‘klikbaar’. Berichten worden er bovendien mee samengevoegd. #hardlopen verzamelt alle mogelijke berichten over hardlopen. Die hashtags vergroten je bereik. Met Hashtagify.me kun je zoeken naar de hashtags die bij jouw bedrijf, product of branche passen. 

Veel gestelde vragen over Instagram adverteren

Wat kost adverteren op Instagram?

Gemiddeld kosten Instagram advertenties tussen de €0,20 en €6,70, afhankelijk van het biedmodel en de markt waar het bedrijf actief in is. Voor CPC advertenties betalen adverteerders €0,20 tot €2 euro per klik. Voor CPM, of kosten per vertoning, betalen adverteerders €6,70 per 1000 vertoningen.

Meer weten over Adverteren op Instagram?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al jouw online marketing vraagstukken.

 

adverteren op instagram

Waarom CliQi

• Samen bouwen we de digitale strategie die jouw merk onderscheidt
• CliQi is dé online groeipartner voor jouw onderneming
• We zijn er ook voor de kleine MKB bedrijven in Nederland!
• CliQi is 7 dagen per week bereikbaar om alle vragen op te lossen