info@cliqi.nl | 058 – 203 71 03

Email marketing

Deze volledige handleiding van online marketingbureau CliQi is bedoeld voor degenen die bereid zijn om te investeren in e-mailmarketing. Als je het niet zeker weet, wil je misschien onze complete handleiding lezen over waarom je een e-maillijst moet gaan maken en een e-mail marketing software dient te integreren in jouw webshop.

Vraag onze gratis QuickScan aan

Home » Email marketing
Wat is email marketing

Wat is email marketing?

E-mailmarketing een zeer effectieve digitale marketingstrategie voor het verzenden van e-mails naar potentiële klanten en bestaande klanten. Effectieve marketing-e-mails zetten potentiële klanten om in klanten en maken van eenmalige kopers loyale, enthousiaste fans die wekelijks of maandelijks bij jouw producten of diensten afnemen.

Waarom gebruikmaken van email marketing services?

We hebben de grootste vraag behandeld, wat is e-mailmarketing, maar we zijn er niet op ingegaan waarom e-mailmarketing zo belangrijk is voor jouw onderneming. Laten we dit verder belichten in de bulletpoints hieronder.

Ondanks de opkomst van social media en ongevraagde spam-e-mail (wat overigens nooit een goede marketingstrategie is), blijft e-mail marketing de meest effectieve manier om leads te koesteren en de loyaliteit van klanten te vergroten.

Voordelen van e-mail marketing

Er zijn veel redenen waarom je van e-mailmarketing één van jouw topprioriteiten zou moeten maken, maar hier zijn de drie belangrijksten op een rij:

  1. E-mail is het # 1 communicatiekanaal. Wist je dat minstens 99% van de consumenten dagelijks hun e-mail checkt? Dat kan van geen enkel ander communicatiekanaal worden gezegd.
  2. Je bezit je eigen e-mail marketinglijst. Op elk social media-platform kan je account (samen met al je fans en posts) op elk moment, om welke reden dan ook, zonder kennisgeving worden opgeschort of verwijderd. Je bent echter de eigenaar van jouw eigen e-mailmarketing lijst.
  3. E-mails converteren gewoonweg beter dan social media posts of organische rankings op positie 4 of lager. Mensen die producten kopen die via e-mail op de markt worden gebracht, geven 138% meer uit dan degenen die geen aanbiedingen per e-mail ontvangen. E-mailmarketing heeft zelfs een ROI (rendement op investering) van 4400%. Dat is groot! En als je je afvraagt ​​of social media nog beter converteert, denk dan nog eens goed na: de gemiddelde bestelwaarde van een e-mail is minstens drie keer zo hoog als die van social media.

E-mail is gewoon de beste manier om online te verkopen.

De betekenis van email marketing

De betekenis van e-mailmarketing is een krachtig marketingkanaal, een vorm van direct marketing en digitale marketing, waarbij e-mail wordt gebruikt om de producten of services van jouw bedrijf te promoten. Het kan jouw klanten bewust maken van jouw nieuwste artikelen of aanbiedingen door deze te integreren in jouw wekelijkse contentkalender doormiddel van e-mails. Het kan ook een cruciale rol spelen in jouw online marketingstrategie met het genereren van leads, vergroten van merk- en naamsbekendheid, het opbouwen van relaties of het betrokken houden van klanten tussen aankopen door via verschillende soorten marketing-e-mails.

De voordelen van e-mail marketing

E-mailmarketing tips

We hebben 4 belangrijke e-mailmarketing tips opgesteld die wij zelf ervaarden bij onze e-mail marketing klant thebagstore.nl. Deze gratis tips zullen ervoor zorgen dat jouw open-rate verhoogd wordt en de omzet via e-mailmarketing nog verder groeit!

Tip 1: Verbetering van jouw e-mail open-rates

Dit gedeelte is superbelangrijk, want zelfs met al het harde werk dat je hebt verzet om je e-maillijst uit te breiden en te segmenteren, zul je er niets van profiteren, tenzij je e-mails daadwerkelijk worden geopend. Er zijn verschillende factoren die een rol spelen bij het al dan niet openen van jouw e-mails. Laten we ze allemaal eens bekijken.

  • Zorg ervoor dat alle ontvangers zich daadwerkelijk hebben aangemeld voor het ontvangen van jouw e-mails. We kunnen dit punt niet genoeg benadrukken.
  • Verstuur jouw e-mailcampagne vanaf een geverifieerd IP-adres. Dat is een IP-adres dat niet is gebruikt door iemand anders die in het verleden spam heeft verzonden.
  • Stuur e-mails via geverifieerde domeinen.
  • Houd jouw e-mailsjablooncode schoon.

Tip 2: Verwijder inactieve subscribers om jouw e-mailmarketing lijst fresh te houden

Het is belangrijk om jouw subscribers af en toe te e-mailen, zodat jouw e-maillijst niet te oud wordt. Zelfs dan worden e-mailabonnees na verloop van tijd nog steeds muf. Sommige mensen zijn misschien van e-mailaccount veranderd, of misschien zijn ze gewoon niet meer geïnteresseerd in jouw producten of onderneming.

Dus om uw lijst actueel en gevuld te houden met betrokken abonnees, is het een goed idee om periodiek inactieve abonnees te verwijderen. Een inactieve abonnee kan iedereen zijn die de afgelopen zes maanden of langer geen e-mail heeft gebruikt. Deze informatie kun je terugvinden via je e-mailmarketing provider.

Tip 3: Perfectioneer de timing van jouw e-mail marketing campagnes

Timing heeft een enorme impact op het openen van jouw e-mail marketing campagnes. De juiste timing zorgt voor een hogere conversieratio, dus denk goed na over het tijdstip en de dag waarop je jouw e-mails verstuurt richting jouw fans.

Je kunt niet meteen de perfecte tijdstip bepalen, maar voer enkele A / B-tests uit om te bepalen welke tijdsbestekken het beste lijken te werken en verken deze in toekomstige campagnes. Maar misschien vraag je jezelf ook af: heeft iemand anders al enkele tests gedaan waarvan je kunt profiteren? Ja!

In een onderzoek van GetResponse ontdekten ze dat dinsdagen de hoogste openings- en klikfrequenties hebben:

e-mail marketing click-to-open rate

Uit een onderzoek van Yes Marketing bleek echter dat zaterdagen de beste dagen zijn voor conversies:

E-mail marketing campagnes

Waar het om draait bij het verzenden van e-mails is het volgende: stel je een dag voor uit het leven van je specifieke publiek. Wat doen ze ‘s ochtends,’ s middags en ‘s avonds? Hoe ziet hun werkdag eruit? Hoe laat blijven ze ‘s nachts op? Hoe vroeg staan ​​ze ‘s ochtends op? Al deze vragen helpen je beslissen wat het beste moment is om jouw e-mails te verzenden.

Tip 4: Optimaliseer je e-mails voor mobiele gebruikers

Mobiele e-mails zijn goed voor 67% van alle geopende e-mails vandaag de dag, afhankelijk van jouw doelgroep, producten en e-mailtypes. U kunt het zich gewoon niet veroorloven om uw mobiele gebruikers te negeren, u moet een beroep op hen doen.

Zorg ervoor dat jouw e-mail responsive is en easy lo load content bevat. Houd ook rekening met het feit dat mobiele schermen kleiner zijn, waardoor lange onderwerp regels op mobiele apparaten kunnen worden afgebroken.

Een e-mailmarketingservice uitkiezen

Voordat je iemand een e-mail kunt sturen, heb je toestemming nodig. Als je met een opt-in bent begonnen, heb je die toestemming, dus hoera! Dit is wat opt-in e-mailmarketing geweldig maakt. Wees uiterst voorzichtig als je geen opt-in hebt gebruikt.

Het kopen van e-maillijsten klinkt misschien als een geweldige snelkoppeling, maar dat is het niet. En we raden het niet aan. We raden het ook af om e-mails toe te voegen van visitekaartjes van mensen die je op conferenties hebt verzameld. Tenzij je de uitdrukkelijke toestemming hebt gekregen om hen jouw e-mailnieuwsbrieven te sturen.

Mensen die zich niet specifiek aanmelden voor jouw e-maillijst, zijn niet de mensen die bij je willen gaan kopen. Ze iets e-mailen, zou een complete verspilling van jouw tijd en geld zijn. Wat je nodig hebt om op de juiste manier aan de slag te gaan, is:

  • 1) Een opt-in formulier;
  • 2) Een e-mailmarketingtool.

Met OptinMonster kun je slimmere opt-in formulieren maken en deze A / B-testen zonder een ontwikkelaar in te huren. Dit, en samen met vele andere redenen, maakt OptinMonster één van de beste WordPress plug-ins voor het genereren van leads. Je kunt snel en eenvoudig dynamische, gerichte en gepersonaliseerde opt-in formulieren maken die je overal op jouw website kunt insluiten.

Hoe werkt e-mail marketing

E-mail marketing providers

Om e-mails te kunnen versturen heb je een e-mail marketing provider nodig. We hebben twee van de beste e-mail marketing providers voor jouw opgezocht en hieronder gedetailleerd uitgelegd over alle mogelijkheden die deze providers bieden.

E-mail marketing provider: Sendinblue

Sendinblue is niet alleen complete e-mailmarketingsoftware voor bedrijven, maar ook sms-marketingsoftware. En het zit allemaal in een gebruiksvriendelijk marketingplatform met een eenvoudige drag & drop editor die je kunt gebruiken om volledig gepersonaliseerde e-mails samen te stellen, geautomatiseerde workflow op te bouwen en gebruikers in te segmenteren. Je kunt gratis tot 300 e-mails per dag verzenden met de branding van Sendinblue. Betaalde abonnementen beginnen bij € 25 / per maand en je kunt sms toevoegen tegen extra kosten die zijn gebaseerd op jouw verzendbehoeften.

Sendinblue e-mail marketing

E-mail marketing provider: Mailchimp

Mailchimp is een populaire e-mailmarketingsoftware. Het is geweldig voor mensen die net zijn begonnen met e-mailmarketing, omdat het gemakkelijk is in te stellen en het een intuïtieve gebruikersinterface biedt. Je kunt ook nieuwe abonnees aan specifieke segmenten toevoegen met Mailchimp Groups + OptinMonster.

Mailchimp heeft een gratis abonnement voor maximaal 2.000 abonnees. Als je echter autoresponders of een andere krachtige functie wilt gebruiken, dien je over te schakelen naar een betaald abonnement. Betaalde abonnementen beginnen vanaf € 10 / per maand en kunnen oplopen tot € 30 voor 2.500 abonnees. Hoe groter jouw lijst, hoe meer je dient te betalen voor een Mailchimp abonnement.

Mailchimp

Veelgestelde vragen over e-mail marketing

We hopen dat deze gids je heeft geholpen om effectieve e-mailmarketingcampagne op te zetten. Hier zijn enkele van de meest gestelde vragen over e-mailmarketing. Een deel van deze informatie is in dit artikel behandeld, maar wordt hier gepresenteerd voor degenen onder ons die een snelle referentie willen.

Hoe vaak moet ik marketing e-mails verzenden?

Er is geen vaste regel als het gaat om hoe vaak marketing-e-mails verstuurd kunnen worden, dus we raden je aan jouw abonnees te vragen hoe vaak ze van jouw willen horen. Je kunt ook enkele A / B-tests uitvoeren om te zien welke frequentie de beste prestaties levert.

Op welk tijdstip dien ik marketing-e-mails te verzenden?

Timing is een element die sterk kan variëren, afhankelijk van jouw mailinglijst. Ons advies is om hiermee te experimenteren en te kijken wat jouw de beste resultaten oplevert voor jouw business. Je kunt Google Analytics analyseren om erachter te komen wanneer jouw abonnees het meest actief zijn en de beste omzetresultaten oplevert.

Welke e-mailstatistieken dien ik bij te houden voor de prestaties van mijn e-mail marketingcampagnes?

Afleveringspercentage (is het aantal e-mails dat met succes de e-mail van de doelontvanger heeft bereikt). Open ratio (de open-rate toont het aantal ontvangers dat jouw e-mail heeft geopend. Klikfrequentie (de klikfrequentie toont het percentage abonnees dat op een link in jouw e-mail heeft geklikt).

Meer weten over Email Marketing

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al jouw online marketing vraagstukken.

 

Wat is email marketing

Waarom CliQi

• Samen bouwen we de digitale strategie die jouw merk onderscheidt
• CliQi is dé online groeipartner voor jouw onderneming
• We zijn er ook voor de kleine MKB bedrijven in Nederland!
• CliQi is 7 dagen per week bereikbaar om alle vragen op te lossen